reklama
Miesto pre vašu tvorbu. Staňte sa súčasťou komunity
Ivan Tjutčev

Ivan Tjutčev

Bloger 
  • Počet článkov:  19
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Väčšinou sa teším zo života a som rád, ak sa mi, podľa možností, darí pochopiť iných ľudí :). Zoznam autorových rubrík:  SúkromnéNezaradené

reklama

Nezaradené

O tom, ako sa raňajkuje v električke a moje skrášľovacie kúry

Ivan Tjutčev

O tom, ako sa raňajkuje v električke a moje skrášľovacie kúry

Dnes mi asi šibe. Videl som štyroch obstarožných pánov a ich tváre vyzerali ako môj otec. Prepchatá ružinovská električka, sivé ráno. Cieľ: zubár. Dva roky som si v kalendári plánujem návštevu ambulancie. Veľa oblečených ľudí, ja v zimnej hrubej bunde. Nado mnou sivá plechová strecha, vonku obláčiky a prvé lúče slnka. Križovatka. Chlapík v Škodovke nervózne kymáca nohou. Mercedes sa škriabe v rozkroku.

  • 23. sep 2008
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 0x
  • 4
O tom, ako Jane Eyrová stále žije.

Ivan Tjutčev

O tom, ako Jane Eyrová stále žije.

Niekedy mám pocit, že najväčšou úlohou človeka je otrepať sa a veselo ísť ďalej, keď ho opľujú. Alebo ešte lepšie, keď naňho zabudnú. V podstate už nepočúvam otca, keď mi vraví: postav dom, zasaď strom a urob syna. Aj tak to vraví len pomedzi zuby. A prečo som vlastne pri opľúvaní...

  • 22. sep 2008
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 0x
  • 19
Búrlivé reakcie priniesli analýzu výrokov

Ivan Tjutčev

Búrlivé reakcie priniesli analýzu výrokov

Milí čitatelia, keďže môj článok Vzťah ekonómie a manažmentu, Ing. a MBA priniesol Vaše veľké ohlasy, zozbieral som Vaše výroky z diskusie a pridal k nim svoje pripomienky. Toto má slúžiť na to, aby sme vychytali potenciálne chybičky krásy v tom, čo tu ako tvrdenia odznelo.

  • 20. sep 2008
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 0x
  • 13
Vzťah ekonomiky a manažmentu, Ing. a MBA

Ivan Tjutčev

Vzťah ekonomiky a manažmentu, Ing. a MBA

Rád by som pošpekuloval trochu nad názorom, podľa ktorého sa niektorí ľudia dívajú na absolventov programu MBA ako na zlatú sliepku a na ostatných absolventov ekonómie/manažmentu ako na sliepku veľmi obyčajnú, bielo – hnedo – sivú sliepku.

  • 20. sep 2008
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 0x
  • 63
Trocha romantiky v tomto počasí...

Ivan Tjutčev

Trocha romantiky v tomto počasí...

Hej... sedím doma, vonku sa prechádza vetrisko a mne je otupno. Navyše, opúšťam tím krásnych a hodnotných ľudí v ústrety novým... výzvam v novej práci... Môj kúsok romntiky pre všetkých ľudí so srdcom sa dnes volá Milión míľ... Rozhodne nezabúdajme na svojich priateľov.

  • 18. sep 2008
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 0x
  • 0
reklama
Manželstvo nebeské... Aj vy ho máte?!

Ivan Tjutčev

Manželstvo nebeské... Aj vy ho máte?!

Vôbec ma neprekvapuje, keď o úspešnom alebo „úsešnom“ človeku povedia: Oženil sa s firmou. Alebo: Práca je jeho manželkou i deťmi. Obetoval práci celý svoj život. Nezabúdajme, toto isté sa dá povedať aj v ženskom rode. To, že pracovné vzťahy majú s manželstvom majú spoločného, je zrejmé. Rozdelenie úloh, vzťah budovaný na dôvere, striktné pravidlá, nepísané zákony, termíny, intrigy, vzťahy a podobne. Kto by to nepoznal. „Neumyješ riad?! Tak si nepozrieš futbal!“ Niekedy sa pod futbalom myslí intímny život, však, páni? :-) A rovnako je to na pracovisku.

  • 3. dec 2007
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 0x
  • 4
Ako som prišiel o profesijné panenstvo

Ivan Tjutčev

Ako som prišiel o profesijné panenstvo

Dnes som mal pekne rušný deň. Chvíľu zimomriavky, trochu neistoty, trochu čokolády na upokojenie, 90 minút otázok a odpovedí a napokon veľký výdych a úľava. Pohoda. Z úst nemeckej supervízorky zaznelo: „Certifikované.“ Mám to za sebou. Štempel mám a ide sa ďalej. Tak trochu som sa cítil ako v škole, akoby som urobil druhý opravák z VETka. Pravda, v 27 rokoch by som bol mohol byť sebavedomejší, ostrieľanejší a rozhľadenejší. V každom prípade, ten štempel mi sňal kameň zo srdca.

  • 14. nov 2007
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 0x
  • 13
Dokážete ľudí presvedčiť?

Ivan Tjutčev

Dokážete ľudí presvedčiť?

Aj vy ste už rozmýšľali, ako ľudí účinne presvedčiť? A k čomu ste došli? Bolelo to, keď s vami ľudia nesúhlasili? Keď spochybňovali zmysel vášho snaženia? Keď ste im boli na posmech? Toto sú naozaj temné otázky a ani neviem, kam by sme dospeli, keby sme všetko brali supervážne.

  • 7. nov 2007
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 1 440x
  • 8
Koučing - liek na všetko?

Ivan Tjutčev

Koučing - liek na všetko?

Začiatkom 2007 mi veru nebolo všetko jedno. Nová práca, nové úlohy, špecifický kolektív a zistenie, že moja francúzština zatrepala krpcami, nasadla na fúrik a hor sa dolu kopcom. Navyše nemčinu, ktorá je teraz mojím každodenným „chlebom“ bolo tiež potrebné oprášiť. Takže na bloggovanie som, (ne)pochopiteľne, zanevrel. Teraz sa však vraciam, ale necítim sa byť spisovateľ. Hľadal som, čo by mojej súčasnej nálade a blogu dalo hlbší zmysel. Rozhodol som sa pre viac alebo menej odborné články, kde je menej emócií, menej diskusií o politike, školstve a aktuálnych prešľapoch celebrít a zvolil som zameranie, ktoré ma bude posúvať ďalej v tom, čo robím. Možno jestvujú ľudia, ktorí sa tiež zaoberajú tým, čo ja a možno sa dokonca potešia článkom, ktoré napíšem. Takže bon courage, skúsim to.

  • 7. nov 2007
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 0x
  • 2
Nový žurnál, nový život

Ivan Tjutčev

Nový žurnál, nový život

Čo ste cítili, keď ste ako malé deti cez letné prázdniny išli skočiť na kúpalisku do bazéna? Ja som mal vždy mravčeky. Vedel som, že z tepla o chvíľu padnem priamo do vlažnej zelenkavej vody. V bruchu som mal také čudné napätie... To isté napätie, tie isté mravčeky som mal, aj keď som šiel prvý deň do školy. Na lavici novučké zošity, lineár... Ja a mravčeky. Opäť sa to prihodilo na strednej, na vysokej a dokonca aj prvý deň v práci. Zdá sa, že sa nič nezmenilo. Tie isté mravčeky a napätie v bruchu, ako v deň, keď som skákal prvú nesmelú rybičku a dúfal, že sa nenadýcham vody. Tie úžasné i zlé mravčeky znamenali zmenu. Niečo sa muselo stať.

  • 18. okt 2005
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 0x
  • 3
reklama
SkryťZatvoriť reklamu