reklama

Nový žurnál, nový život

Čo ste cítili, keď ste ako malé deti cez letné prázdniny išli skočiť na kúpalisku do bazéna? Ja som mal vždy mravčeky. Vedel som, že z tepla o chvíľu padnem priamo do vlažnej zelenkavej vody. V bruchu som mal také čudné napätie... To isté napätie, tie isté mravčeky som mal, aj keď som šiel prvý deň do školy. Na lavici novučké zošity, lineár... Ja a mravčeky. Opäť sa to prihodilo na strednej, na vysokej a dokonca aj prvý deň v práci. Zdá sa, že sa nič nezmenilo. Tie isté mravčeky a napätie v bruchu, ako v deň, keď som skákal prvú nesmelú rybičku a dúfal, že sa nenadýcham vody. Tie úžasné i zlé mravčeky znamenali zmenu. Niečo sa muselo stať.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (3)

Asi pred dvoma rokmi mi jeden internetový kamarát rozprával o serveri, ktorý je podobným blogom ako tento náš. Ibaže, namiesto fotiek a závažných tém sa rozoberali prvé lásky, rozchody, hádky s rodičmi a kde-tu padlo i prvé slovo ohľadom náboženstva či interupcií. Malí bloggeri tam však uverejňovali najmä básničky, pesničky, zrnká múdrosti, vtipné výroky a výmysly. Veru, nebol som iný. Pridal som sa a písal viac než rok. Ale čosi sa mi prihodilo. Oveľa viac ma začalo zaujímať, či sa zo mňa stane koordinátor tímu, či dostanem hypotéku, či bude na nájom, či ušetrím na dovolenku, či sa stravujem zdravo a ako prestanem fajčiť. Zrazu som si pripadal hlúpo. Hlúpo, nemo, neokrôchane. Zašlo to až tak ďaleko, že som sa naučil používať prezervatív. A všetky ďalšie pesničky, ktoré som mal pridať na svoj pôvodný, detský blog, boli zrazu otrasné, detinské a hlúpe... Aj ľudia boli zrazu otrasní, povrchní... a malicherní. Nezaujímali ich ceny benzínu ani či si treba sporiť na dôchodok... A vtedy som to pochopil – udiala sa zmena a ja som vyrástol. A hoci sa zdá, že to bol proces postupný, nebolo to tak. Prišlo to zo dňa na deň, a ja som zrazu nemal svojmu blogu čo povedať.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

A tak to ide dookola. Niečo začnem, niečo robím, a skončí to. Niečo začne, niečo pokračuje a neskôr zanikne. Malá interná evolúcia v každom z nás. I keď príliš neskoro, mravčeky sa vytratili. Zmením zamestnanie? Pohoda. Zmením mesto? Pohoda. Vezmem si úver? Pohoda. Porozprávam sa s mamou ako s kamarátkou? Pohoda. Viete, o čom točím?

Neviem, ako ostatní chlapi, ale u mňa mravčeky predstavovali skôr strach ako vzrušenie. Kým ostatní skúšali nové, hľadali inováciu, ja som sa bál zmeny. Ale otázka – Čo bude, keď... – čoskoro vybledla a stratila zmysel. Ako by ste celú tú vec nazvali vy?

Zmena. Korenie života. Skúmanie vlastných hraníc a zásadná chuť prekonať čosi. Seba? Systém? Spoločenskú zabehanosť? Schopnosť nájsť pravdu a povedať ju? Keď som sa hlásil na tento blog, do rubriky „Napíšte niečo o sebe aspoň v piatich súvislých vetách“ som vtlačil: Všetko, čo som v živote chcel, je možnosť voľby. Voliť, rozhodovať sa, žiť. Mať jasno, čistú hlavu. A s čistou hlavou vedieť povedať. Pre splnenie sna však potrebujem pohľad. Na ľudí, problémy, veci, na seba samého. Potrebujem sa učiť. A preto pozorujem.... A chcel by som aj iné veci - preskúmať delenú stravu, stať sa podnikovým poradcom, napísať knihu poviedok. Chcel by som dať ľuďom čosi zo seba... Preto som tu a skúšam napísať.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

A preto sa dnes zamýšľam nad zmyslom zmeny v živote. Napriek tomu, že niekedy hreje a inokedy páli, zmena je tu a je živá. Teraz, keď sú mravčeky definitívne zmazané, si to rád uvedomujem. Som tu, aby som sa menil. Učil sa a niekam smeroval. Padal. Vstával. Aby som volil, rozhodoval a žil. Som tu, aby som si neistotu vychutnal, hoci som o málo menej zraniteľný ako bláznivá sýkorka. Ale teraz mám strachu o čosi menej, lebo sa zároveň poučím. A vy?

Ivan Tjutčev

Ivan Tjutčev

Bloger 
  • Počet článkov:  19
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Väčšinou sa teším zo života a som rád, ak sa mi, podľa možností, darí pochopiť iných ľudí :). Zoznam autorových rubrík:  SúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Milota Sidorová

Milota Sidorová

5 článkov
Lucia Šicková

Lucia Šicková

4 články
Matúš Sarvaš

Matúš Sarvaš

3 články
Zmudri.sk

Zmudri.sk

3 články
Jiří Ščobák

Jiří Ščobák

752 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu